கல்விக்கூட ஆசிரியர் கையேடு/ஆசிரியர் திறன் மேம்பாட்டுப் பயிற்சி மற்றும் குழந்தைகள் நல கொள்கை /நடைமுறை .Safeguarding
Dear Teachers,
We would like to appreciated your Tamil language and community work. There is a development teacher training is here to upgrade yourself. You can also get certificate after doing the training.
Thank you
https://www.gov.uk/government/publications/working-together-to-safeguard-children--2
https://www.gov.uk/government/publications/safeguarding-policy-protecting-vulnerable-adults
https://www.gov.uk/government/organisations/department-for-education
ஆசிரியர் கையேடு
Teacher’s Hand Book
குறள் 396:
தொட்டனைத் தூறும் மணற்கேணி மாந்தர்க்குக்
கற்றனைத் தூறும் அறிவு.
01. ஆசிரியர் கையேடு பற்றி
தமிழ் கல்விக்கூடம் உங்களை வரவேற்கிறது மாணவர்களின் கல்வி வாழ்கையில் ஆசிரியர்கள் முக்கிய பங்கு வகிக்கிறார்கள்
இந்த கையேடு உங்கள் ஆசிரியர் பணியை சிறப்பாக மேற்கொள்ள துணை புரியும்.
02.விடுப்பு (ஆசிரியர்)
தவிர்க்க முடியாத காரணங்களலோ உடல் நிலையினாலோ விடுப்பு எடுக்கநேரும்போது முன்கூட்டியே நிர்வாகத்துக்கு மின்னஞ்சல் மூலமகவொ குறுஞ்செய்தி மூலமாகவோ தெரியப்படுத்தவேண்டும் .ஆசிரியர்களுக்குள் நல்லுறவை மேம்படுத்தி விடுப்பு நேரங்களின் ஏனைய ஆசிரியர்கள் வகுப்புக்களை நடாத்துவதற்கு ஏற்றவகையில் பாடத்திட்டங்களையும் மேற்கொண்டு கற்பிக்கவேண்டிய விடயங்களையும் முன்கூட்டியே நிர்வாகத்தினரின் உதவியுடன் தயார்படுத்தி வகுப்புக்களை நடாத்தவேண்டும்.
03.விபத்து அறிக்கை
ஒரு விபத்து ஏற்படுகிறது என்றால் ஆசிரியர்கள் மாணவர்க்கு உடனடியாக உதவ வேண்டும். அத்துடன் நிர்வாகத்தினருக்கு தெரியப்படுத்தவேண்டும் விபத்து தொடர்பான பதிவேட்டில் விபத்து தொடர்பாக பதியப்படல் வேண்டும் காயங்கள் ஏற்படும் சந்தர்பத்தில் உடனடியாக நிர்வாகத்துக்கு தெரியப்படுத்தி முதலுதவிக்கு ஏற்பாடு செய்ய வேண்டும்.
04.தமிழ்தாய் வாழ்த்து
சகல வகுப்புக்களிலும் தமிழ்த்தாய் வாழ்த்து பாடப்பட்டே வகுப்புக்கள் தொடங்கவேண்டும்.
05. கட்டிடம் மற்றும் அறை ஒழுங்குவிதிகள்
வகுப்பறையில் உள்ள தபாடங்கள் புத்தகங்கள் இலத்திரனியல் பொருட்களை கவனமான முறையில் பாதுகாக்கவேண்டும். மாணவர்களுக்கு இவைகளை கவணமாக பாவிக்க நினைவுட்டவேண்டும்.
வகுப்பு முடிவடைந்ததும் பாவனைக்கு உட்படித்திய அணைத்தும் உரிய இடத்தில் வைக்கவேண்டும் எழுத்து பலகை துப்பரவாக வைத்திருக்கவேண்டும் மேலதிக உதவிகள் தேவைப்படின் நிர்வாகத்தினரை அணுகவேண்டும். வகுப்பறையில் மாணவர்களை தனியாக விட்டுசெல்லவேண்டிய நிலையில் நிர்வாகத்தினருக்கு தெரியப்படுத்தவேண்டும்.
06.வகுப்பறை மேல்பார்வை
உள்ளுராட்சி மன்றத்தில் இருந்தோ ,கல்வி மேம்பாடு பேரவையில் இருந்தோ கல்விக்கூடத்தை மேற்பார்வைக்காக வருவார்கள் இதுதொடர்பாக நிர்வாகம் முன்கூட்டியே அறியத்தரும்.
07. பொற்றோருடனான உறவு
மாதம் ஒரு தடைவை எனும் மாணவரின் நிலை தொடர்பாக
பெற்றோருடன் ஆலோசிக்கவேண்டும்
08.நினைவில் தேதிகள்
கல்விக்கூடத்தின் நாள் காட்டிக்கு அமைவாக அனைத்து விடயங்களையும் கருத்தில் கொண்டு ஒழுங்குகள் மேற்கொள்ளவேண்டும் தேவை ஏற்படின் நிர்வாகத்தினருடன் கலந்துரையாடுங்கள்.
09. ஒழுக்கம்
மாணவர்களின் ஒழுக்கம் சார்ந்த உரையாடல்கள் இரகசியம் காக்கப்படவேண்டும் கல்விக்கு இணையாக ஒழுக்கம் பேணப்படல் வேண்டும்.
மாணவர்களின் ஒழுக்கம் சார்ந்த உரையாடல்கள் குறிப்பிட்ட பெற்றோருடன் நிர்வாகத்துடன் மிக இரகசியமாக கலந்துரையாட வேண்டும்.
எச்சந்தர்பத்திலும் இரகசியதன்மை மீறக்கூடாது.
10.
தீ
தீ அல்லது தீ அலாரம் ஏற்பட்டால் மாணவர்கள் அனைவரையும் உடன் வெளியேற்றி அதற்காக ஒதுக்கப்பட்ட இடத்தில் கூடவேண்டும் நிர்வாகத்தினருடன் இணைந்து அன்றைய வருகை பதிவின் படி அனைவரும் வெளியேற்றப்பட்டர்கள் என்பதை உறுதிப்படுத்தவேண்டும்.ஆவணம் பார்க்கவும்.
11. வீட்டுப்பாடம்
அனைத்து மாணவர்களுக்கு பாடம் சம்மந்தமான வீட்டு வேலை கொடுக்கப்பட வேண்டும் .அவற்றை மாணவர்கள் செய்கிறார்களா என உறுதி செய்ய வேண்டும் தேவை ஏற்படின் பெற்றோரிடமும் நிர்வாகத்துடனும் இது தொடர்பாக ஆலோசிக்கவும்.
12.வகுப்பேற்றம்
மாணவர்களின் வயது நிலைக்கேற்ப பெற்றோருடன் ஆலோசித்து அவர்ககளின் முயற்சியுடன் அதற்குரிய கல்விக்கூட
விதிமுறைகளின் படி விண்ணப்பபடிவம் ஊடாக வகுப்பேற்றங்களை செய்யலாம் அனைத்து மாணவர்களுக்கும் ஆசிரியர்கள் இது தொடர்பாக தெரியப்படுத்த வேண்டும்.
13.கற்பிக்கும் திட்டமிடல்
பாடத்திட்டம் அனைத்தும் தினமும் பதியப்படவேண்டும் பாடம் பக்க எண் அன்று கற்பித்தது கொடுத்த வீட்டு வேலை தொடர்ந்து கற்பிக்க வேண்டியது என்பவற்றை குறிப்பிடவேண்டும் இவை உரிய ஆசிரியர் வகுப்புக்கு வரமுடியாதநிலையில் ஏனைய ஆசிரியருக்கு உதவும்.
14. Records
வகுப்பு நடக்கும் போது ஆசிரியருக்கு தேவையான குறிப்புக்கள் மாணவர் நடவடிக்கைகள் என்பன குறிப்பிடப்பட வேண்டும் இதன் இரகசியம் பாதுகாக்கப்படவேண்டும்.
15.விதிகள் நெறிமுறைகள் மற்றும் கொள்கை
அனைத்து ஆசிரியர்களும் குழந்தைகள் நல பிரித்தானிய கொள்கை தெரிந்திருக்க வேண்டும் அனைத்துமாணவர்களையும் சமமாக நடாத்தவேண்டும் கல்விக்கூடத்தை குழந்தைகள் நல்கொள்கைக்கேற்ப இயக்கவேண்டும் ஆண்டுக்கு ஒருமுறை எமது கொள்கைகள் தொடர்பாக மீளாய்வு செய்யவேண்டும் எமது கொள்கையை பார்க்கவும்.
16.பள்ளி நேரம்
தமிழ் தாய் வாழ்த்துடன் 1.00 கல்விக்கூடம் ஆரம்பிக்கவேண்டும் ஆசிரியர்கள் 12.45 சமூகம் தருவது நல்லது 3.15 மணிக்கு மாணவர்களை பொறுப்பெடுக்க பெற்றோர்கள் வராத நிலையில் மாணவர்கள் நிலை தொடர்பாக நிர்வாகத்திடம் தெரியப்படுத்தி ஆசிரியர்கள் செல்லலாம்.
17.மாணவர் மதிப்பிடல்
மாணவர்களுக்கான மதிப்பிடல்கள் அரை ஆண்டாகவும் முழு ஆண்டாகவும் மதிப்பிடல்கள் நடைபெறும் பொது அரையாண்டு மதிப்பிட்டை பெற்றோருடன் கலந்தாலோசித்து மாணவர்களை முன்னேற்றலாம்.
18.மேற்பார்வை
ஆசிரியர்களும் மாணவர்களும் ஒரே நிலையில் உள்ளவர்கள் இல்லை உங்கள் நிபுணத்துவத்தின் மூலம் மாணவர்களை நீங்கள் உங்கள் ஆளுமையிக்குள் கொண்டுவரவேண்டும் .வகுப்பறைக்குள் நீங்கள் உங்கள் முழுமையான ஆசிரியர் நிலையை வெளிப்படுத்தவேண்டும் மாணவர்களின் நிலைகளுக்கேற்ப அவர்களை மேர்பார்வைக்குட்படுத்தவேண்டும்.உங்களின் கட்டளைகளை மாணவர்கள் ஏற்கும் நிலைக்கு நீங்கள் உங்களை வளப்படுத்கொள்ளவேண்டும்.
19.மாணவர் lateness
ஒரு மாணவர் முதல் முறையாக தாமதமாக இருந்தால் ஆசிரியர் ஒரு வாய்மொழி எச்சரிக்கை கொடுக்க வேண்டும்.
இரண்டாவது முறையாக மாணவரின் பெற்றோருக்கு 12.50 தமிழ் தாய் வாழ்த்துக்கு மாணவர் வகுப்பில் இருக்கவேண்டும் என்பதை தெரியப்படுத்துங்கள்.
20.ஆசிரியர்கள் கலந்துரையாடல்
ஆசிரியர்கள் அனைவரும் எமது நாள் காட்டியில் குறிப்பிட்டவாறு கலந்துரையாடவேண்டும் இதன்மூலம் ஆசிரியர்களுக்குள் கற்பித்தல் முறைகள் பாடத்திட்டங்கள் குறைபாடுகளை கையாளும் முறைகள் இவற்றுக்கு தீர்வு கண்டு ஒர்ருமையகாக முன் செல்லலாம்.
21. ஆசிரியர் பயிற்ச்சி
ஆசிரியர் பறிற்சி என்பது முக்கியமானது வளர்ந்து வரும் உலகில் நாம் எம்மை தகுதிபடுத்திக்கொள்ள பயிற்சிகள் முக்கியமானது .புதிய தொழில்நுட்பங்கள் கற்பிக்கும் முறைகள் பாடத்திட்டங்கள் போன்றவற்றை தெரிந்து கொள்ளலாம் இது ஒரு கட்டாயத் தேவையாகும்.
22. நிகழ்வுகள்
எமது கலை பண்பாட்டை வெளிப்படுத்தவும் எமது மாணவர்களின் திறமைகளை வெளிக்கொண்டரவும் எமது கல்விக்கூடத்தின் வளர்சியில் மக்களின் பங்களிப்பை அதிகரிக்கவும் இவை உதவும் எமது நாள்
காட்டியை பார்த்து அதற்கேற்ற வாறு
நிகழ்வுகளுக்கான திட்டமிடலை மேற்கொள்ளவும். மாணவர்களின் தமிழில் பேசும் ஆற்றலை முக்கியமாக ஊக்கப்படுத்தவேண்டும் .
23.கருத்து
இந்த வழி காட்டி தொடர்பாக காவும் ஏனைய விடயங்கள் தொடர்பாகவும் நீங்கள் எலுத்துமூலமக உங்கள் கருத்துக்களை கல்விக்கூட நிர்வாகத்துக்கு தெரியப்படுத்தலாம்.
கருத்து..............................
24. Covid 19
உலக பெரும்
தொற்று ஆக
உள்ள நிலையில் இதுதொடர்பாக
நீங்கள் அறிந்து
வைத்திருப்பதுவும் இதன் தடுப்பு
பாதுகாப்பு முறைகளை
பின்பற்றுவதுடன் மாணவர்களுக்கும் தெரியப்படுத்த
வேண்டும்.
Model Safeguarding Children Policy and Procedures
1.
Definitions
1)
In
accordance with the Children Act 1989 and 2004, a child is any person who has
not yet reached their 18th birthday. For
the purpose of these procedures the reference to children therefore means
‘children and young people’ throughout.
2.
Policy
Statement
1) The Tamil Learning Centre is
committed to protecting the welfare of all children as they participate in our
services and / or activities. We understand our responsibility to comply with
legislation, particularly to ensure that the welfare of children and young
people is paramount, and will constantly monitor developments in this field.
However, we recognise that the best protection for children participating in
our programmes is the vigilance and forethought of staff and volunteers in
preventing circumstances where abuse of trust could occur. To that end, we will
strive to create a safe and secure environment where service users, volunteers
and staff can work together confidently in mutual respect.
2)
We
also recognise our responsibility to take appropriate action when a child
discloses that they are experiencing abuse or neglect, or if staff / volunteers
have a concern about the welfare of a child, and to ensure staff / volunteers
have an understanding of what might indicate this and what action to take.
3)
This
policy should be read in conjunction with the West Sussex Safeguarding
Children Partnership and the link is https://www.westsussexscp.org.uk/
4)
Our
staff and volunteers are required to abide by the staff member / volunteer Code
of Conduct (see appendix 2) and, as part of that Code of Conduct, are required
to notify the Tamil Learning Centre management committee of any police record
or other factor which may make that person unsuitable to work with children.
5)
We
will ensure that the Code of Conduct, and the organisation’s safeguarding
children procedures are continually monitored developed and maintained and are
appropriately communicated throughout the staff and volunteer network.
Volunteers and staff throughout the organisation are responsible for ensuring
that they are familiar with the codes, guidelines and procedures of the
organisation, and that new staff and volunteers are appropriately inducted.
6)
The
Tamil Learning Centre has appointed a Designated Safeguarding Person who will
be responsible for the above, and will also be the person to whom any
safeguarding children concerns will, in the first instance, be reported to and
who will then discuss and agree the appropriate action to take.
7) The Tamil Learning Centre Designated Safeguarding Person is:
Mr Sellakkandu Sivaseelan / Mrs Kokila Ramalingam
8)
We
will maintain policies and procedures geared towards abuse prevention that
include, but are not limited to the following topics:
a. Selection and vetting of staff and
volunteers including Disclosure and Barring Service Checks.
b. Employee and volunteer disciplinary
procedure.
c. Staff and volunteer induction and
training.
d. Staff member and volunteer Code of
Conduct.
e. Whistleblowing policy / confidential
reporting procedure.
9)
All
staff and volunteers will receive induction training, which will give an
overview of the organisation and ensure they know its purpose, values, services
and structure. Relevant training and support will be provided on an on-going
basis, and will cover information about their role, and opportunities for
practising skills needed for the work.
10) Training on specific areas such as
safeguarding children, identifying and reporting abuse, and confidentiality of
personal information will be given as a priority to new staff and volunteers,
and will be regularly reviewed.
11) In the absence of named safeguarding person, if there is an
immediate concern then named senior officers will make the referral to the
children’s social care.
3.
Action
to be taken if a child or young person discloses to you abuse by someone else:
1) If a child who is a service user
approaches you about an issue of abuse, you must proceed with great caution.
2)
The Staff / Volunteer Code of Conduct specify that a
staff member / volunteer should not place him / herself in a situation where he
/ she is alone with a service user who is a child. However, it is possible that
a service user will be unwilling to make disclosures of this nature in anything
but a one-to-one situation. The service user’s needs must take priority in
this situation. Ask if the service user would like someone else to be
present (an adult or a friend) but if he / she declines, proceed with the
interview, taking extra care with your behaviour and body language.
3)
Without stopping the child from disclosing, but if possible before the
child goes into detail, explain the consequences of you knowing and the action
you will take. Assure them that you will offer support but must pass any
information to another professional who may take appropriate action. Explain
that this may be the Designated Safeguarding Person, as identified in section
2, and Social Services.
4)
Keep calm and listen to the child - do not have physical contact at any
time. Allow the child to speak without interruption, accepting what is said.
5)
Do not make judgements or offer opinion, and as soon as is practically possible make an accurate written record
of what the child has said, being careful to use their own words as accurately
as possible.
6)
Explain again what will happen next. Find out when the child is next due
to see the individual who is the subject of the complaint. (You will then be
able to make a judgement as to the appropriate timing of your follow-up actions
to ensure that the child remains safe).
7)
If
the complaint concerns a situation not related to the Tamil Learning Centre (e.g.
at home or at school), refer the complaint directly to the Designated
Safeguarding Person. Pass on all information disclosed to you by the child.
8)
If
the complaint concerns a member of staff or volunteer, or an adult whose
contact with the child is a direct result of [the Tamil Learning Centre’s activity,
immediately inform the Named Senior Officer as identified in section 4 who will
then initiate the procedure.
9)
Concerns
about the welfare of a child, including the possibility of abuse or neglect,
may also be raised by behaviour or other indicators noticed by a member of
staff / volunteer, but not disclosed by the child. In these instances, it is
equally important to take action, and these concerns should be raised and
discussed with the Designated Safeguarding Person.
4.
Procedures
for dealing with suspected abuse by staff members / volunteers:
1) When dealing with issues concerning
abuse by an adult in a position of trust, Trustees / Committee Members must
remember that the welfare of the children participating in our activities and
services is paramount, but that we also have a responsibility to ensure that
our staff & volunteers are treated fairly and with respect. This procedure
is designed to meet both those objectives. The management committee or Board of
Trustees should ensure that every member is fully aware of these procedures.
2) The West Sussex Local Safeguarding
Children partnership has a clear procedure for managing concerns in relation to
adults working with children and [the organisation] will adopt these procedures
in the event of an appropriate concern. https://www.westsussexscp.org.uk/professionals/professional-disagreements-and-concerns/ladoinformation
3)
A
requirement of these procedures is for each organisation to identify a Senior Officer
to whom such concerns should be, in the first instance, reported. (Wherever
possible, this should be a different person to the Designated Safeguarding
Person).
4) The Tamil Learning Centre’s Named Senior Officer is
Mrs
Vanathi Chandrakumar, vanathi.c74@gmail.com
If this person is unavailable or
is the On receipt of
a concern when an individual may have:
Mr Alain Sivanesan, asivanesan@hotmail.co.uk
a. Behaved in a way that has harmed a
child, or may have harmed a child.
b. Possibly committed a criminal offence
against or related to a child.
c. Behaved in a way that indicates s/he
may not be suitable to work with children.
d. Behaved or may have behaved in a way
that indicates they may not be suitable to work with children.
5) The Named Senior Officer will contact
the West Sussex County Council IFD (Integrated Front Door) regarding concerns
about harm to a child, would also contact Local Authority Designated officer
(LADO) directly about the allegation against a staff member/volunteer. who will consider, with the named Senior
Officer, the most appropriate way forward. LADO details are 03302226450 and lado@westsussex.gov.uk It
is essential that nothing is done to investigate the concern before contacting
the IFD as this can contaminate evidence if a police investigation is deemed
appropriate.
6) If the concerns are regarding an adult in a position of trust, this
will also be directed to the LADO West
Sussex County Council Integrated Front Door (IFD) contact number is: 01403
229900 wschildrenservices@westsussex.gov.uk
7)
If
the concern does not meet the above criteria, but involves other inappropriate
behaviour by the staff member / volunteer then this will be dealt with through
the Tamil Learning Centre’s Disciplinary Procedure.
8)
It
is also important to ensure that both the child and the alleged perpetrator
receive appropriate support through this procedure. For the child this should
in the first instance be provided by their parents / carers who may need some support to do this. The staff member /
volunteer should be encouraged to get support from a union representative,
friend, or another identified member of staff / volunteer.
5.
Action
to be taken if you receive an allegation about yourself
1)
Keep
calm. Do not get involved in an argument which is likely to make the situation worse.
2)
Immediately
inform your line manager and the Named Senior Officer. The quicker that action
is taken to investigate the allegations, the sooner the situation will be
resolved.
3)
Record
the facts as you understand them.
4)
Ensure
that no-one is placed in a position which could cause further compromise. Do
not contact another agency involved with the child or young person concerned.
6.
Confidentiality
1)
Whatever
the nature of the complaint, it must be kept confidential. You must not discuss
the disclosure with any individual or party other than those identified in the
above procedure.
Signed: S. Sivaseelan
Position: Designated Member of Staff for Child Protection (DMS)
Date: 30/03/2022
APPENDIX 1
1. What is Abuse and Neglect?
Working
Together to Safeguard Children (2010) provides the following definitions:
Physical
abuse may involve hitting, shaking, throwing, poisoning, burning or scalding,
drowning, suffocating, or otherwise causing physical harm to a child. Physical
harm may also be caused when a parent or carer fabricates the symptoms of, or
deliberately induces illness in a child.
Emotional
Abuse is the persistent emotional maltreatment of a child such as to cause
severe and persistent adverse effects on the child's emotional development. It
may involve conveying to children that they are worthless or unloved,
inadequate, or valued only insofar as they meet the needs of another person. It may include not giving the child
opportunities to express their views, deliberately silencing them or ‘making
fun’ of what they say or how they communicate.
It may
feature age or developmentally inappropriate expectations being imposed on
children. These may include interactions that are beyond the child's
development capability, as well as overprotection and limitation of exploration
and learning, or preventing the child participating in normal social
interaction. It may involve seeing or hearing the ill treatment of another. It
may involve serious bullying (including cyber-bullying), causing children
frequently to feel frightened or in danger, or the exploitation or corruption
of children. Some level of emotional abuse is involved in all types of ill
treatment to a child, though it may occur alone.
Sexual
Abuse involves forcing or enticing a child or young person to take part in
sexual activities, not necessarily involving a high level of violence, whether
or not the child is aware of what is happening. The activities may involve
physical contact, including penetrative (e.g. rape or oral sex) or
non-penetrative acts such as masturbation, kissing, rubbing and touching
outside of clothing. They may include non-contact activities, such as involving
children in looking at, or in the production of, sexual images or watching
sexual activities, or encouraging children to behave in sexually inappropriate
ways, or grooming of a child in preparation for abuse (including via the
internet). Sexual abuse is not solely perpetrated by adult males. Women can
also commit acts of sexual abuse, as can other children.
Neglect is the
persistent failure to meet a child’s basic physical and/or psychological needs,
likely to result in the serious impairment of the child’s health or
development. Neglect may occur during
pregnancy as a result of maternal substance abuse. Once a child is born, neglect may involve a
parent or carer failing to:
§
provide adequate food, clothing and shelter (including exclusion from
home or abandonment)
§
protect a child from physical and emotional harm or danger
§
ensure adequate supervision (including the use of inadequate
care-givers)
§
ensure access to appropriate medical care or treatment
It may
also include neglect of, or unresponsiveness to, a child's basic emotional
needs.
2. Recognising
Abuse
Child abuse occurs to children of both sexes and
all ages, in all cultures, religions, and social classes and to children with
and without disabilities. All staff and volunteers should be alert to signs
that a child may be at risk of significant harm, which includes consideration
of:
§
Identification of child abuse may be difficult; it normally requires
both medical and social assessment.
§
Avoid making assumptions about a situation and ensure that a thorough
assessment informs their judgement
§
Gather information in relation to an incident, including the explanation
provided by parents/carers; any injuries sustained; medical advice or
assessment sought by the family and whether there was any delay in this;
inconsistency in information provided; and responses to the child be the
parents/carers
§
Different types of child abuse may be present at the same time, e.g. a
child who is being sexually abused may also be being physically abused. When
enquiring into one type of abuse staff need to be alert to potential signs of
other abuse.
§
Always listen carefully to the child – pay particular attention to any
spontaneous statement. In the case of children without speech or with limited
language, pay attention to their signing or other means of expression,
including behaviour and play.
§
Any delay in seeking medical assistance or indeed none being sought at
all, could be an indicator of abuse.
§
Beware if explanation of an accident is vague, lacking detail, is
inconsistent with the injury, or varies with each telling.
§
Take note of inappropriate responses from parents or carers.
§
Observe the child’s interaction with the parents - particularly
wariness, fear or watchfulness.
§
Any history or patterns of unexplained injury / illness requires the
most careful scrutiny. The fact that the parent / carer appears to be highly
attentive and concerned should not divert attention from the assessment of
risk.
§
Beware if the child’s injury is inconsistent with the child’s
development and mobility.
§
Beware if there are indications of or a history of domestic violence.
Violence towards adults may also indicate violence towards children and may be
emotional abuse, if not physical.
§
Children who are being abused often do not say and tend to perceive
themselves as deserving of ill treatment. This is particularly so for children
who are being emotionally abused.
APPENDIX 2
Staff member / Volunteer Code of Conduct
It is important that both service users
and staff members/volunteers can participate in Tamil Learning Centre’s
activities in a safe and secure environment.
This Code of Conduct has been developed
for the protection of both service users and staff members/volunteers. To this
end, we expect all members of staff and volunteers to abide by this Code of
Conduct.
Each member of staff and volunteer:
§
Will abide by the guiding principles and rules of Tamil
Learning Centre when taking part in Tamil Learning Centre activities.
§
Will inform Tamil Learning Centre of any relevant police
record or other factor, or any change in his / her circumstances, which may
make him / her unsuitable either as a member of staff or volunteer or for any
particular [organisation] activity.
§
Recognises that the role of a staff and volunteers places
him / her in a position of trust with regard to
-
all children who are service users participating in Tamil
Learning Centre’s activities;
-
the organisation itself;
-
and to colleagues in the staff member / volunteer and staff
network
and undertakes to uphold that trust at
all times.
§
Undertakes to maintain, within the organisation’s
procedures, the confidentiality of any information relating to other staff, volunteers,
supporters, students or staff members made available to him / her in the course
of the role as an Tamil Learning Centre staff member / volunteer.
§
Will not knowingly place him / herself in a situation where
the staff member / volunteer is alone with a child or young person and will
endeavour to ensure, as far as possible, that there is another adult in
attendance at any meetings.
§
Will ensure that any Tamil Learning Centre activities
involving children outside the normal activities are agreed and approved by her
/ his line manager in advance.
§
Will not behave in any way, physically or verbally, that
could be offensive.
§
Remembers at all times that interactions with service users
must be such that no reasonable person observing that interaction could construe
its nature as abusive.
If you follow these simple guidelines, Tamil Learning Centre staff, volunteers and service users
will work confidently together in mutual respect.
What does safeguarding mean!
Safeguarding is the action that an
organisation or group takes to promote the welfare of children who spend time,
participate in or are impacted by their organisation or group - and protect
them from harm. This is an obligation of all organisations or groups who
interact with children and young people – whether directly or indirectly.
Safeguarding actions include those
that the organisation or group takes to:
·
protect children from abuse and neglect
·
prevent harm to children’s health and wellbeing
·
ensure children have a voice in decisions that
affect them
·
empower children to reach their full potential
·
actively promote the inclusion and participation of children
·
build a child safe culture and environment.
பாதுகாப்பது என்றால் என்ன!
பாதுகாப்பு
என்பது
ஒரு
அமைப்பு
அல்லது
குழு
தங்கள்
அமைப்பு
அல்லது குழுவால்
பயன்
பெறும்
குழந்தைகளின்
நலனை
மேம்படுத்துவதற்கு
எடுக்கும்
செயலாகும்
- மேலும்
அவர்களைத்
தீங்கிலிருந்து
பாதுகாக்கிறது.
இது
குழந்தைகள்
மற்றும்
இளைஞர்களுடன்
நேரடியாகவோ
அல்லது
மறைமுகமாகவோ
தொடர்பு
கொள்ளும்
அனைத்து
அமைப்புகள் அல்லது
குழுக்களின்
கடமையாகும்.
· பாதுகாப்பு நடவடிக்கைகளில் அமைப்பு அல்லது குழு எடுக்கும் நடவடிக்கைகள் அடங்கும்:
· துஷ்பிரயோகம் மற்றும் புறக்கணிப்பிலிருந்து குழந்தைகளைப் பாதுகாத்தல்
· குழந்தைகளின் ஆரோக்கியம் மற்றும் நல்வாழ்வுக்கு தீங்கு விளைவிப்பதைத் தடுக்கவும்
· குழந்தைகள் அவர்களைப் பாதிக்கும் முடிவுகளில் குரல் கொடுப்பதை உறுதி செய்யவும்
· குழந்தைகளின் முழு திறனை அடைய அவர்களுக்கு அதிகாரம் அளிக்கவும்
· குழந்தைகளைள் தங்களுக்குள் செயல்ப்படவும் பங்கேற்பதற்கும் தீவிரமாக ஊக்குவித்தல்
· குழந்தைக்கான பாதுகாப்பான கலாச்சாரம் மற்றும் சூழலை உருவாக்குதல்.
What is the difference between
safeguarding and child protection!
Child protection is part of the safeguarding process. It focuses
on protecting individual children identified as suffering or likely to suffer
significant harm. This includes child protection procedures which detail how to
respond to concerns about a child.1
Child safeguarding refers to the broad range of activity
organisations must take to promote the safety and wellbeing of children, and
prevent harm.2 Effective child safeguarding
must be embedded in the interactions that children have with an organisation or
group. Safeguarding policy and procedure must also specify requirements
for how organisational representatives respond to risk and harm, including
abuse or harm that has been experienced by a child or young person outside the
organisation.
பாதுகாப்புக்கும் குழந்தை பாதுகாப்புக்கும் என்ன
வித்தியாசம்!
குழந்தை பாதுகாப்பு என்பது பாதுகாப்பு
செயல்முறையின் ஒரு பகுதியாகும். இது பாதிக்கப்படக்கூடிய அல்லது குறிப்பிடத்தக்க பாதிப்பை
சந்திக்க நேரிடும் என அடையாளம் காணப்பட்ட தனிப்பட்ட குழந்தைகளைப் பாதுகாப்பதில்
கவனம் செலுத்துகிறது. குழந்தைகளைப் பற்றிய கவலைகளுக்கு எவ்வாறு பதிலளிப்பது என்பதை
விவரிக்கும் குழந்தை பாதுகாப்பு நடைமுறைகள் இதில் அடங்கும்.
1. குழந்தைப் பாதுகாப்பு என்பது குழந்தைகளின்
பாதுகாப்பு மற்றும் நல்வாழ்வை மேம்படுத்துவதற்கும், தீங்குகளைத் தடுப்பதற்கும் நிறுவனங்கள்
மேற்கொள்ள வேண்டிய பரந்த அளவிலான செயல்பாடுகளைக் குறிக்கிறது.
2 குழந்தைகள் ஒரு அமைப்பு அல்லது குழுவுடன்
மேற்கொள்ளும் தொடர்புகளில் பயனுள்ள குழந்தைப் பாதுகாப்பு உட்பொதிக்கப்பட வேண்டும்.
பாதுகாப்புக் கொள்கை மற்றும் செயல்முறை நிறுவனப் பிரதிநிதிகள், நிறுவனத்திற்கு
வெளியே உள்ள குழந்தை அல்லது இளைஞரால் அனுபவிக்கப்பட்ட துஷ்பிரயோகம் அல்லது தீங்கு
உட்பட, ஆபத்து மற்றும் தீங்குகளுக்கு எவ்வாறு பதிலளிக்க வேண்டும் என்பதற்கான
தேவைகளைக் குறிப்பிட வேண்டும்.
Supervising children and teens!
Supervision levels will vary depending on
the children's age, gender, behaviour and the abilities within your group.
They will also vary depending on:
·
the nature and duration of activities
·
the competence and experience of staff involved
·
the requirements of location, accommodation or organisation
·
any special medical needs
·
any specialist equipment needed.
Carry out a risk assessment of the activities you are planning,
taking these issues into consideration. This will help you make decisions
about how many adults you need and what skills and experience they should have.
You need to know whether adults are eligible for a
vetting and barring check and be clear about any additional safeguards which
need to be put in place. For example:
·
ensure adults who do not meet the criteria for a vetting and
barring check are being supervised at all times
·
make sure all adults who have contact with children understand and
agree to follow your safeguarding policy and procedures.
If you’re working within the performing arts and children are
being chaperoned you should make sure the relevant licences are in place.
Staff and volunteers need to have:
·
an understanding of their responsibility to keep children and
young people safe
·
clear procedures to follow if they have a concern about a child's
wellbeing
·
insurance for certain activities
·
codes of practice which they understand and agree to follow.
Parents who attend activities with their children should not be
used to supervise other children unless they have been recruited into the role,
undergone the necessary checks and had the relevant child protection training.
குழந்தைகள் மற்றும் இள வயதினரை மேற்பார்வை செய்தல்!
குழந்தைகளின் வயது, பாலினம், நடத்தை
மற்றும் உங்கள் குழுவில் உள்ளவர்களின் திறன்களைப் பொறுத்து மேற்பார்வை நிலைகள்
மாறுபடும்.
• செயல்பாடுகளின் தன்மை மற்றும் காலம்
• சம்பந்தப்பட்ட ஊழியர்களின் திறமை மற்றும் அனுபவம்
• இடம், தங்குமிடம் அல்லது அமைப்பின் தேவைகள்
• ஏதேனும் சிறப்பு மருத்துவ தேவைகள்
• ஏதேனும் சிறப்பு உபகரணங்கள் தேவை.
இந்தச் சிக்கல்களைக் கருத்தில் கொண்டு, நீங்கள்
திட்டமிடும் செயல்பாடுகளின் இடர் மதிப்பீட்டைச் செய்யவும். உங்களுக்கு எத்தனை
பெரியவர்கள் தேவை மற்றும் அவர்களுக்கு என்ன திறன்கள் மற்றும் அனுபவம் இருக்க
வேண்டும் என்பது குறித்து முடிவெடுக்க இது உதவும்.
பெரியவர்கள் சரிபார்ப்பு மற்றும் தடைச்
சோதனைக்கு தகுதியானவர்களா என்பதை நீங்கள் அறிந்து கொள்ள வேண்டும் மற்றும் ஏதேனும்
கூடுதல் பாதுகாப்புகள் செய்யப்பட வேண்டும் என்பதில் தெளிவாக இருக்க வேண்டும்.
உதாரணத்திற்கு:
• சோதனை மற்றும் தடை சோதனைக்கான அளவுகோல்களை பூர்த்தி செய்யாத
பெரியவர்கள் எல்லா நேரங்களிலும் கண்காணிக்கப்படுவதை உறுதி செய்யவும்
• குழந்தைகளுடன் தொடர்பு கொண்ட அனைத்து பெரியவர்களும் உங்கள்
பாதுகாப்புக் கொள்கை மற்றும் நடைமுறைகளைப் புரிந்துகொண்டு பின்பற்ற ஒப்புக்கொள்கிறார்கள் என்பதை உறுதிப்படுத்தவும் .
நீங்கள் கலைநிகழ்ச்சிகளில் விளையாட்டு
நிகழ்வுகளில் பணிபுரிகிறீர்கள் மற்றும் குழந்தைகள் பணிபுரிந்தால், அதற்கான
உரிமங்கள் உள்ளனவா என்பதை உறுதிசெய்ய வேண்டும்.
ஊழியர்கள் மற்றும் தன்னார்வலர்கள் இருக்க
வேண்டும்:
• குழந்தைகள் மற்றும் இளைஞர்களைப் பாதுகாப்பாக வைத்திருப்பதற்கான
அவர்களின் பொறுப்பு பற்றிய புரிதல் இருக்க வேண்டும் .
• குழந்தையின் நலனில் பின்பற்ற வேண்டிய தெளிவான நடைமுறைகள்
• சில நடவடிக்கைகளுக்கான காப்பீடு
• அவர்கள் புரிந்துகொண்டு பின்பற்ற ஒப்புக்கொள்ளும் நடைமுறைக்
குறியீடுகள்.
தங்கள் குழந்தைகளுடன் நிகழ்வுகளில் கலந்துகொள்ளும் பெற்றோர்கள் மற்ற குழந்தைகளை
மேற்பார்வையிட பயன்படுத்தக்கூடாது, அவர்களை பயன் படுத்த வேண்டுமெனில் தேவையான பொருத்தமான குழந்தை பாதுகாப்பு
பயிற்சி பெற்றிருந்தல் வேண்டும்.
Safeguarding Below are some links to information and resources you may find useful:
https://learning.nspcc.org.uk/safeguarding-child-protection-schools
https://www.nspcc.org.uk/what-is-child-abuse/types-of-abuse/
Comments
Post a Comment